RAZVOJ BLAGOVNE ZNAMKE SUBRINA
SUBRINA, SINONIM LEPIH LAS
SUBRINA. MOJA OD 1958.
Začetki podjetja Ilirija segajo v 1908, ko je njen ustanovitelj Franc Golob skupaj s šestimi sodelavci ustanovil podjetje GOLOB & KO. Proizvajali so izdelke za nego in čiščenje usnja pod znamko Ilirija. S prihodom družabnika Ivana Rozmana leta 1923 se je obstoječa ponudba izdelkov razširila še na proizvodnjo sveč, pralnih sredstev in kozmetike. Z nacionalizacijo po 2. svetovni vojni je prišlo do spremembe imena podjetja v ime Ilirija.
Slika: Podjetje GOLOB & KO, iz katerega se je razvilo podjetje Ilirija
Zgodba nege las Subrina se je začela leta 1958. Podjetje Ilirija je na trgu bivše Jugoslavije predstavilo prvi balzam za hitro regeneracijo las z imenom Subrina. Tako se je liniji šamponov Narta pridružil za takratni čas edinstveni izdelek v lasni kozmetiki, balzam za lase. Ta je korenito spremenil navade potrošnikov in frizerjev pri negi las ter postavil pomemben mejnik na področju razvoja lasne kozmetike.
Slika: Začetki balzama Subrina
Balzam je za razliko od šampona vseboval novo sestavino, ki s svojo kemijsko strukturo takoj po nanosu regenerira povrhnjico las in tako omogoča, da lasje postanejo mehki, bleščeči in vitalni. Uporabniki so se lahko z nego doma znebili razcefranih las, česanje je bilo enostavnejše, frizerji pa so lažje oblikovali pričeske.
Slika: Frizerji Narta Studia pri svojem delu
Balzam Subrina je postajal vedno bolj priljubljen izdelek lasne kozmetike. Poleg umivanja las s šamponom je nanos balzama postal obvezen negovalni korak po šamponiranju. Formulacije balzama so bile že v začetku obogatene s proteini in rastlinskimi izvlečki.
Slika: Balzam Subrina v različnih embalažah
Linija negovalnih izdelkov se je z leti dopolnjevala in na začetku 90-ih ponujala balzam za različne tipe las: normalne, barvane, trajno skodrane in tanke lase. Poleg balzamov so v Iliriji razvili tudi masko s pantenolom za dodatno nego poškodovanih las in lasnih konic. Vsi izdelki so vsebovali vlažilen izvleček aloje vere, katere slika je bila predstavljena na embalaži. Subrina se je takrat predstavila kot vrhunska negovalna kozmetika za lase in je nagovarjala potrošnike: »Če uporabljate Subrino, lahko z lasmi počnete vse.«
Slika: Balzami Subrina za različne tipe las z začetka 90-ih
Po osamosvojitvi Slovenije se je lastništvo Ilirije vrnilo družini Rozman. V podjetju Ilirija je bil takrat v razcvetu predvsem razvoj negovalne lasne kozmetike in barv za lase.
Ob prenovi blagovne znamke 1998 je Subrina predstavila razširjeno linijo, ki je poleg balzamov vsebovala tudi šampone in izdelke za oblikovanje las. Izdelki so bili obogateni s svilenimi proteini in vitamini za dodatno nego in zaščito las. Istega leta je Subrina razširila svojo ponudbo s posebno linijo izdelkov za frizerje, Subrina Professional.
Slika: Razširjena linija izdelkov Subrina iz leta 1998
Leta 2003 je vodstvo podjetja prevzela nova uprava, ki je podjetje popeljala na novo pot. V letu 2004 se je zgodila pomembna prelomnica za blagovno znamko Subrina, saj je z novo strategijo postala krovna blagovna znamka s ciljem širjenja na ostale kategorije nege telesa in z razvojem barv za lase Subrina. Nova oblika plastenk za šampone, balzame in gele za prhanje je osvojila laskavo priznanje Slovenski Oskar za embalažo, ki ga podeljuje Gospodarska zbornica Slovenije.
Slika: Plastenka Subrine, nagrajena z Oskarjem za embalažo
Takrat prenovljena Subrina je v rdeči embalaži odražala dinamičnost in živahnost. Novi trendovski izdelki so bili usmerjeni k mlajšim potrošnikom, predstavili pa so se s sloganom: »Začuti se, začuti vse«.
Slika: Oglas za Subrino iz leta 2004
Leto kasneje, 2005, je bila v blagovno znamko Subrina vključena še linija Recept za reševanje težav las in lasišča.
Slika: Šamponi Recept in šamponi Subrina Recept od 2005 do 2014
Podjetje Ilirija je leta 2006 odkupilo Lek Kozmetiko in tako še nadgradilo razvoj in proizvodnjo kozmetike. Ponudba izdelkov je postajala vedno bolj obsežna, Ilirija pa je okrepila položaj največjega proizvajalca kozmetike v tem delu Evrope.
V letu 2009 je »rdeča Subrina« osvežila svojo podobo in vse do danes obdržala pomemben položaj v ponudbi lasne nege.
Slika: Linija izdelkov Subrina iz leta 2009
Subrina je tako prehodila pot od enega samega inovativnega izdelka, balzama za lase, do blagovne znamke, ki zajema širok nabor negovalnih lasnih izdelkov in izdelkov za oblikovanje las, problemskih šamponov Subrina Recept, otroških šamponov in gelov za prhanje Subrina Kids, barv za lase Subrina Saten, Subrina Charm, Subrina Spectra, Subrina Colour Refresh, Subrina Butter Colour in negovalne linije za telo Subrina.
Z leti je Subrina postala sinonim za balzam, ki je poznan tako v Sloveniji kot tudi v tujini. V skoraj šestdesetih letih svojega obstoja je postala pojem negovanih in zdravih las.
Od leta 2014 se Subrina predstavlja v svoji aktualni podobi. Združujemo izjemno tradicijo, dolgoletne izkušnje in znanje, ki sledijo najnovejšim razvojnim smernicam. Z domačo slovensko proizvodnjo v proizvodnem obratu v Lendavi nudimo potrošniku preverjeno kakovost in sledljivost vse od ideje pa do končnega izdelka. Vse formulacije testirajo naši frizerji na prostovoljcih - s tem dosegamo visoko kakovost in konkurenčnost na trgu, saj naše izdelke od prvih vzorcev do končnega izdelka primerjamo z izdelki drugih konkurenčnih znamk.
Slika: Subrina nega las
V formulacijah Subrine uporabljamo preverjene kozmetično aktivne učinkovine, ki sodijo med najučinkovitejše v negi las in lasišča, poleg tega vselej sledimo najnovejšim smernicam na področju kozmetičnih sestavin in tehnologije. Čudoviti vonji odlično dopolnjujejo namembnost posameznih izdelkov in ugodijo še tako zahtevnemu potrošniku.